Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 
.

 

Έντονη και αυστηρή κριτική, πρωτίστως, στην οικονομική και κοινωνική πολιτική της Κυβέρνησης, άσκησε ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νομού Λέσβου, Νίκος Σηφουνάκης, μιλώντας από το βήμα της Βουλής την Πέμπτη (20-12-2007) στην συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2008.
Πάντως ο κ. Σηφουνάκης κατά την ομιλία του στη Βουλή επέκρινε την πολιτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση σε ότι αφορά την ανάπτυξη των νησιών, τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, την εγκατάλειψη σημαντικών αναπτυξιακών έργων για τα νησιά. Επίσης άσκησε δριμύτατη κριτική για την πολιτική, τις επιλογές και τους χειρισμούς της Κυβέρνησης σε ότι αφορά το μείζον θέμα της προστασίας και ανάδειξης του περιβάλλοντος , αλλά και την άρνηση της να προχωρήσει στην δημιουργία αυτοτελούς Υπουργείου Περιβάλλοντος.  
«Η Κυβέρνηση με τον προϋπολογισμό του 2008 που κατέθεσε, απέδειξε ότι  δεν έμαθε τίποτα από τα λάθη της πρώτης θητείας της. Ο προϋπολογισμός του 2008, υπολείπεται των αναγκών της χώρας. Υπολείπεται των αναγκών της Ελληνικής Οικογένειας, που είναι  υπερχρεωμένη από δάνεια και κάρτες προκειμένου να αντιμετωπίσει το διαρκώς αυξανόμενο κύμα ακρίβειας και τις συνεχείς ανατιμήσεις βασικών προϊόντων», υπογράμμισε ο κ. Σηφουνάκης.
Τόνισε πως «υπό τις σημερινές συνθήκες ένας προϋπολογισμός δεν φτάνει απλώς να επιδιώκει την δημοσιονομική εξυγίανση - που ο συγκεκριμένος ούτε αυτό κάνει - αλλά πρωτίστως να δημιουργεί όρους ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. Όσο δε αφορά τη κοινωνική πολιτική που προβλέπεται από τον προϋπολογισμό,   είναι μια αναποτελεσματική φιλανθρωπία, ενώ απέχει «παρασάγγας»  από το να θέτει τις βάσεις για μια νέα αναπτυξιακή πορεία του τόπου. Η βασική του φιλοσοφία είναι  νέα φορολογική επιδρομή στο ήδη συρρικνωμένο εισόδημα των οικογενειών, φορτώνοντας  νέα βάρη, δια των έμμεσων και άμεσων φόρων».
Όπως τόνισε ο κ. Σηφουνάκης,   «η Εθνική Τραγωδία που συντελέστηκε αμέσως μετά την προκήρυξη των εκλογών, με τις φονικές  πυρκαγιές, τις τεράστιες καταστροφές στο φυσικό περιβάλλον και στις υποδομές, φαίνεται ότι δεν άγγιξε την Κυβέρνηση, ούτε την προβλημάτισε, ούτε πολύ περισσότερο λειτούργησε ως «ξυπνητήρι» για να δρομολογήσει, έστω και εκ των υστέρων πολιτικές για  το περιβάλλον, την οικολογική ισορροπία, την βιώσιμη, «πράσινη ανάπτυξη» σε όλη την επικράτεια».

Πρόσθεσε πως «σε οποιαδήποτε άλλη  χώρα αν συνέβαινε μια τέτοια καταστροφή, θα είχε σημάνει  διαρκής κινητοποίηση και σχεδιασμός με προτεραιότητες.
Μόνο που δυστυχώς εδώ κινούμαστε με «μακάριους»  ρυθμούς.
Διαχειριστήκαμε τις συνέπειες της μεγάλης καταστροφής, με καθαρά επικοινωνιακούς όρους. Ενθυμούμαστε το μοίρασμα των τριχίλιαρων
και την καλλιέργεια της ανασφάλειας και του φόβου στους πολίτες. Αποδεικνύεται ότι  είναι εξαιρετικά δύσκολο, οι ίδιοι άνθρωποι με τις ίδιες βαθιά συντηρητικές πολιτικές απόψεις, να κάνουν κάτι καλύτερο για την «επόμενη μέρα», για μια βιώσιμη ανάπτυξη με επίκεντρο το περιβάλλον». 
Ο κ. Σηφουνάκης σημείωσε πως «η πολιτική   της Συντηρητικής Παράταξης για το περιβάλλον,  αναδεικνύεται με τον πιο «ηχηρό τρόπο» και από την δογματική άρνηση της, να προχωρήσει στην δημιουργία αυτοτελούς Υπουργείου Περιβάλλοντος.
Ανακοίνωσε ότι ετεροχρονίζει για μετά τρία (3) χρόνια την ίδρυσή του.
Οι κυβερνώντες αποδεικνύονται  όχι μόνο ανέτοιμοι, αλλά και κατώτεροι των περιστάσεων…».
 Αναφερόμενος ειδικότερα στα νησιά, ο κ. Σηφουνάκης σημείωσε ότι η Κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει βασικούς πυλώνες που στηρίζουν την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των νησιών.
«Έχουν εγκαταλειφθεί τα νομοθετήματα και  επιλογές για την προστασία και ανάδειξη του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος των νησιών και των μοναδικών οικισμών τους. Δόθηκε ένας μεγάλος αγώνας την περίοδο 2000-2004 ενάντια σε συμφέροντα και κυκλώματα που επέβαλλαν για ίδιον όφελος την τσιμεντοποίηση των νησιών, σε βάρος του τοπίου τους και τις ίδιας τους της ευημερίας και ανάπτυξης. Θεσμοθετήθηκαν Προεδρικά Διατάγματα για την προστασία νησιών μικρών και  μεσαίων,  παραδοσιακών οικισμών και  περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Δρομολογήσαμε ένα άλλο μοντέλο για την νησιωτική ανάπτυξη, βασισμένο στο περιβάλλον και την πλούσια Αρχιτεκτονική και πολιτιστική ιστορία των νησιών μας. Εγκαταλείφθηκε και υπονομεύτηκε αυτή η πολιτική. Ο Νόμος για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος, γνωστός ως νόμος «απόσυρσης κτιρίων», αριθμός 3201, αν και ψηφίστηκε από την Βουλή, ναρκοθετήθηκε ως προς την εφαρμογή του, τέσσερα χρόνια μετά είναι ανενεργός», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Σηφουνάκης.
Απευθυνόμενος προς τους Υπουργούς και τους Κυβερνητικούς βουλευτές, ο κ. Σηφουνάκης τους είπε με έμφαση : «Καταργήσατε το Υπουργείο Αιγαίου, παρότι διαβεβαιώνατε προεκλογικά ότι θα το διατηρήσετε, που δημιούργησε ένα μεγάλο θεσμικό πλαίσιο για το περιβάλλον.
Απαξιώσατε τους νέους επιστήμονες και αφήσατε τις νέες περιφερειακές Υπηρεσίες του στην τύχη τους. Έτοιμα Προεδρικά διατάγματα για την Σάμο, τις Κυκλάδες κ.α. μένουν στο συρτάρι. Οι σπεκουλαδόροι της γης, οι καταπατητές, η παράνομη και αυθαίρετη δόμηση ζει και βασιλεύει και εσείς απλώς υπουργεύεται…». 
Τόνισε ακόμα πως «εγκαταλείφθηκε και υπονομεύτηκε ανοικτά και η δρομολογημένη διαδικασία για την επίλυση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών, που είναι βασικός και ουσιαστικός παράγοντας για την περαιτέρω οικονομική και κοινωνική τους ανάπτυξη. 
Ένα έτοιμο σχέδιο, που είχε και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προέβλεπε ναυπήγηση και προμήθεια νέων ασφαλών και σύγχρονων πλοίων στις άγονες γραμμές, πετάχτηκε στο καλάθι των αχρήστων, μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν μικροκομματικές σκοπιμότητες, αλλά και γνωστά συμφέροντα «ημετέρων» που εκμεταλλεύονται με προβληματικά πλοία τις άγονες γραμμές».
Πρόσθεσε ότι «η Κυβέρνηση της Ν.Δ. τορπίλισε ανοικτά ένα πρωτοπόρο σχέδιο που έλυνε οριστικά και αποτελεσματικά το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών με σύγχρονα σκάφη, αφού πρώτα βέβαια απελευθέρωσε και τις ηλικίες των πλοίων και άφησε στην τύχη τους τις άγονες γραμμές.
Το πρόβλημα αυτό θα πάρει δραματικές διαστάσεις και με τις μεθοδεύσεις της Κυβέρνησης για κλείσιμο ή διάλυση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, τα νησιά του Αιγαίου που ήδη αντιμετωπίζουν οξύτατο πρόβλημα με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, θα αντιμετωπίσουν ουσιαστικά πρόβλημα επιβίωσης αν διαλυθεί ο Εθνικός αερομεταφορέας».
Σημαντικά αναπτυξιακά έργα στα νησιά βαλτώνουν ή έχουν εγκαταλειφθεί , είπε ο κ. Σηφουνάκης, αναφέροντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα:
• Φράγματα όπως του Τσικνιά
• Οδικοί άξονες όπως Καλλονής – Σιγρίου και Πέτρας
• Το νέο εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Λέσβο
• Η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην Λήμνο.